25. nov. 2010

Vintage hækleopskrifter

Jeg har indscannet og publiceret et udvalg af hækleopskrifter fra mine egne og min mors opskrifthæfter fra 50’erne, 60’erne og 70’erne. Jeg har ikke selv prøvet at hækle efter opskrifterne endnu, men jeg har indtryk af, at nogle af dem forudsætter, at man kan “hækletænke” lidt selv. Men du kan jo selv prøve at se på det, hvis du får mod på at gå i gang med en af dem. Jeg hjælper gerne med forståelsesspørgsmål.



Jeg vil løbende lægge flere opskrifter på siden.

Og lige et PS: min mor Inger Thunbo samler på andet end håndarbejdsblade. Hun har bl.a. også en stor samling af antikke håndarbejdsredskaber, som du kan se nogle billeder af her, og en kæmpe samling af vintage kjoler og tilbehør fra hele det 20. århundrede. I øjeblikket bidrager hun med masser af tøj og tilbehør til udstillingen The Beatles Forever! på Koldinghus.

11 kommentarer:

Malu sagde ...

Du har alltid så mye fint på siden din:o)
Dette bilde tok meg helt.NYDELIG!!!
Ha en fin dag:o)

Anonym sagde ...

Så nydelig bilde - og den søteste kjole!!!

Marit

Komadyret sagde ...

For en nydelig kåpe, den fristet å lage til 17 mai ;)(norges nasjonaldag)

LisBethLys... sagde ...

Hvor er det altså dejligt, som der er ved at komme fart på storhækleren- og nabokonen Rikke... Du knokler og inspirerer da bare derudaf...
Tak, søde du!
Kh. LisBeth.

Anne Dorthe Veise sagde ...

Hvor er det skønt. ELSKER det gamle udtryk i både den levende model og tøjet.

Sidsel sagde ...

Herligt,skønne modeller!

Christine Clemmensen sagde ...

Årh! Hvor er den fantastisk. Vil straks (nej, må ikke, skal arbejde først ;-) gå ind og se. Tak fordi du har lagt dem ud :-)
God wee

Rikke sagde ...

Tak for kommentarerne! Jeg er superglad for at vide, at I kan lide idéen, og at nogle af jer måske endda skal afprøve opskrifterne.

Ha' en skøn weekend!

Kh Rikke

Anette sagde ...

Selvom jeg absolut ikke kan hækle er jeg vild med dit ord 'hækletænke' - og fint ser det i hvert fald ud.

Anonym sagde ...

Hej Fru Ekelund. Er det muligt at jeg må gengive billedet af den hæklede bikini på min blog? På et senere tidspunkt vil jeg prøve at hækle den, den er da bare lidt for retro til at jeg kan lade være:-)
Trine, Frk Holm.

Rikke sagde ...

Hej Frk. Trine Holm

Du må gerne låne billedet. Jeg håber, at du ved samme lejlighed får mulighed til at linke hertil :o)

Kh Fru Rikke Ekelund ;)