8. dec. 2011

Man behøver vel ikke være fan af “Lis og Per”, bare fordi man hækler?

Ja det var bare den tanke jeg fik, da mine kolleger blev vildt overraskede over, at jeg helt af lyst sad og hørte “The Prodigy” til mit kontornusseri. Jeg kom til at tænke på, om det var overraskende fordi, jeg er en kontormus med pagehår, der hækler i min fritid. Man behøver vel heller ikke nødvendigvis være en sadistisk maniac, bare fordi man hører “The Prodigy”? Det var måske heller ikke ligefrem, dét, de tænkte, og jeg spurgte heller ikke, hvorfor det var så overraskende. Det er sjovere at digte en historie krydret med mine egne fordomme. Og ps: Ikke et ondt ord om Lis og Per – det er bare ikke lige min musiksmag.

Hæklede julekugler

9 kommentarer:

Malu sagde ...

Ha-ha :o)
Dette er helt sant,
Folk er litt rare sånn, vi er raske med å trekke konklusjoner.
Prodigy må være heftig å hekle til.
Lekre kuler!!!

:o)

Håndarbejde skal der til sagde ...

hihihihi ja, her for lidt under et år siden fik jeg ny chef, og han undrede sig vitterlig over at der stadig fandtes kvinder der både bager selv, syr, hækler og strikker...

Han troede simpelthen ikke at det blev gjort mere...

Hyggehygge
Marianne

LisBethLys... sagde ...

Ti hi... Jeg kan godt følge dig... Den anden dag var en af mine nye kolleger lige ved at tabe det, han stod med i hænderne, fordi han hørte, at jeg sagde, at jeg hækler... Han havde da helt klart en forestilling om, at man mindst skulle bo på plejehjem for at have en rigtig god grund til at hækle... Han blev klogere, og vi fik begge noget at grine af!
Hav en dejlig aften!
Kh. din virtuelle nabokone...

Tanja's Verden sagde ...

Jeg har også oplevet at folk bliver virkelig overrasket hvis de får at vide at man hækler/strikker. Vi er åbenbart en uddød race i nogle menneskers øjne. Men det gør os vel også unikke :)

Lene sagde ...

Jeg bliver altid kaldt bedstemor når jeg sidder og hækler...er ligeglad og har hækletøjet medv overalt..selv til frisøren igår :-)

LisaLise sagde ...

min svigerfar har lavet korssting i årevis. Han har også (over)hørt alle fordommene. You go girl!

pif paf puf aka Lea. sagde ...

Haha ja kender det godt. Får også en del kommentarer! Jeg fortalte endag En rigtig god ven at jeg hækler og han tabte underkæben og da jeg så fortalte at jeg også syr patchwork der troede jeg at han skulle falde om! Haha det så altså sjovt ud!!!!
Og forresten, prodigy, det er altså god musik. Måske jeg skulle tage lidt hæklerier med til Metallicakoncert i juni. ;-)

Sidsel Sangild sagde ...

:-)

Skønne julekugler!

Rikke sagde ...

Tak for jeres kommentarer. Det var sjovt at læse om jeres erfaringer!

Og Malu - jeg tror jeg vil undlade at forsøge hækling, til The Prodigy, der bliver vist for sjusket ;-)

Og Lea - jeg glæder mig til at se billede afdig hækle til Metallicakoncert - ha ha ha!!

Kh Rikke