18. jul. 2011

Redesignet 60’er-lampe

 

IMG_2052

IMG_2054

Nogle års pause på diverse kolde og beskidte lofter har været hård ved min gamle standerlampe fra 60’erne. Lampen har været en tro følgesvend, siden jeg flyttede hjemmefra start 18 år siden.

                           Lampe 1 før[1]         Lampe 2 før       

En stabel af de flotteste flakoner fra min yndlingsbutik* i Brovst, en kop te (til indfarvning af flakoner), en gang autospraylak, nål, tråd og en frygtelig masse tålmodighed har forvandlet min gamle lampe fra 60’erne.

Her er billeder fra processen:

Lampeskærme i proces

Lampeskærm i proces 2

Lampeskærm i proces 3

Lampeskærm i proces 4

… og lidt stemningsbilleder:

Lampe efter (aften)

Lampeskærme efter (aften)

* Antik og Genbrug i Brovst.

19 kommentarer:

Citronmoster sagde ...

Hvor er den bare flot :))

LisaLise sagde ...

Wauw! Sikke et arbejde og sikke et flot resultat!

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hold da op hvor er det et flot stykké arbejde og fantastisk ide du der har fundet på

stine:)

Torhild Reidardatter sagde ...

Så tøfft!!

Anette sagde ...

Virkelig cool...jeg ville ikke ane, hvordan jeg skulle gøre. Men fint er det.

LisBethLys... sagde ...

Hvor er du god til at få øje på mulighederne! Sikke et lys, de giver, de fine lamper!

Rikke sagde ...

Tak allesammen for jeres søde kommentarer. Jeg er rigtig glad for lampen. Den giver et perfekt hæklelys :-)

kh Rikke

Rosa Gröns Handarbetsblogg sagde ...

Hejsan.
Fand din blog precis, men så flot din lampe är. En sån ide´. Du må gerne kigga in i min nye blog. Og ha en god dag.

Sidsel sagde ...

Så fint! :-)

HANNE sagde ...

Herligt projekt Rikke :O)
Jeg har set nogle lavet omkring en ballon, det var også cool.

Karen Marie sagde ...

Nøøøj hvor er de blevet flotte dine lampeskærme! Og håber da så i øvrigt at din mand husker dit ønske for jeg tror lige den bog er noget for dig :0)

KH Karen Marie

Rikke sagde ...

@ Rosa - Mange tak, som du ved, har jeg været forbi og se din nye blog :-)

@ Sidsel - Også mange tak til dig!

@ Hanne - Tak! Fed idé med at lave noget i samme stil omkring balloner! Det skal jeg lige tjekke ud!

@ Karen Marie

Mange tak!! Det lykkedes desværre ikke for min mand at finde bogen. Så nu må vi håbe, at jeg når at komme ind til byen, så længe de har bogen. Tak igen for anbefalingen :-)

Kh Rikke

Christine Clemmensen sagde ...

ARJ!! Hvor er de bare SUPERfine. Hvor er du kæmpegod! Meget meget smukke skærme.
:-)

Rikke sagde ...

Hej Christine

Tak skal du have. Tak tak tak :-)

Kh Rikke

Mathilde sagde ...

Super god idé med de lamper. Det er en rigtig fed blog du har. Det er jo en hækleblog:) Jeg følger med fra nu af.

KH Mathilde

Rikke sagde ...

Hej Mathilde

Velkommen til. Dejligt med endnu en hækleinteresseret her i blogland! Tak for din kommentar. Jeg bliver rigtig glad af den slags feedback!!

Kh Rikke

Malu sagde ...

Helt lekkert :o)
Klem :o)

kristina - dutterier sagde ...

Faldt lige helt tilfældigt over din blog og dette indlæg og vil bare lige sige at det er en helt vildt god ide... Wauw...

Unknown sagde ...

orv hvor er den skøn!!