3. dec. 2011

Hæklet nissehue

Nissehuen her er egentlig lavet til lillepigen, men nu er hun blevet fotograferet med den på, og så mener hun ikke, hun behøver tage dén på igen. Så må bamsen uden øjne være den, der viser den frem i dagslys. Datteren er nederst i meget-tidlig-vintermorgenbelysning.

Hæklet nissehue

Snekrystallen er kommet i brug, og jeg tror, det endte med at blive en helårsudgave.

Helårs snekrystal

Her er nissehuen på vores lille gåsepige.

Nissepige med hæklet nissehue

Jeg har bare slået et antal luftmasker op, der passer til hovedomkredsen, samlet til en ring, hæklet fastmasker i  omgange og taget én ind pr. omgang hele vejen op.

11 kommentarer:

tichtach sagde ...

Jeg er vild med huen - selvom de små jo ikke altid er enige :-) Stjernen er også blevet superfin med perlerne. Kan klart bruges året rundt.

God weekend til dig. KH tina

LisaLise sagde ...

Hold da op hvor er den sød og festlig, for slet ikke at tale om den smukke model (ja, det er altså ikke bamsen jeg mener). God hyggestemning hos jer!

Malu sagde ...

AY AY. Den var søt :o)
Håper du har en fin helg :o)

LisBethLys... sagde ...

Den er bare dejlig! Og det er hun også... Jeg håber, hun kommer til at "bo" i den hver dag...
God weekend!
-LisBeth.

Unknown sagde ...

man får jo helt lyst til at begynde at gå med nissehue.

Rikke sagde ...

Godaften!

Tak for jeres søde kommentarer!!

@ Tina - er jeg er glad for, at jeg ikke er den enste der kan se langtidsperspektivet i iskrystallen :-) Du får ellers også lavet nogle labre ting for tiden. Jeg ville kommentere hos dig, hvis jeg kunne!!

@ Lise Ja du kan tro vi hygger igennem - Annebella har også bagt vanillekranse i dag - den lille godte!

@ Malu - tak, ja den kunne også lige være noget for Milu - jeg kan desværre heller ikke kommentere hos dig for tiden - Jeg har bemærket, at julestemningen også er rødglødende hos jer :-)

@ LisBeth - TAK - ja, hun er dejlig! Jeg kan heller ikke kommentere hos dig for tiden, men jeg har lettet noteret, at du er kommet i julestemning.

@ Rikke - Jeg kan ikke huske, at vi har hilst på hinanden før. Velkommen her. Tak for kommentaren - dejlig reaktion!

God weekend til jer alle
Kh Rikke

Heidi Clara sagde ...

hvor er det dog en sød hue :)

Anja (Zoomsnoren) sagde ...

Sikke en skøn hue i nogle fede og pigede farver!

Henny sagde ...

Jeg er også vild med huen. Rigtig god idé. Måske jeg kunne nå det inden jul.... Måske...

Rikke sagde ...

Heidi Clara - mange tak!

Henny - Tak, jeg vil meget gerne se din variant!

Anja - tak ja dejlige pigefarver - man kan sagtens blande farver, der egentlig ikke matcher.

Kh Rikke

Camilla sagde ...

Hvor er du bare dygtig :) Du har lige 'scoret' dig en ny fast læser på det! Jeg glæder mig til at følge med - jeg eeelsker også garn og er måske nok 'garnoman'... men jeg har desværre ikke altid timer nok i døgnet til at opdanne garnnøglerne til noget brugbart...