19. mar. 2011

Dekadent

Jeg drømmer af og til om at leve et dekadent liv, der er komplet svipet for bekymringer, rengøring, oprydning og madlavning. Og så ville jeg være iført silkekimono med fjerbesætninger og sko som disse….
Dekadent

… og i øvrigt være istand til at spise fyldte chokolader morgen, middag og aften – helt uden ubehagelige konsekvenser. Men den livsførelse passer så ikke lige ind i nutidsbilledet med børn, job, hus, katte og tonsvis af forpligtelser. Men hey! Jeg kan da hækle dekadent…

6 kommentarer:

LisBethLys... sagde ...

Du er simpelthen skøn, Rikke! Hvorfor vinke farvel til sine drømme bare fordi man har sagt goddag til nogle af ens andre drømme? Godt med nogle hækledrømme...
Virtuelle nabokoneknus!
-LisBeth.

Rikke sagde ...

Tak LisBeth :o))) Virituelle nabokoneknus right back at ya :-)

Christine Clemmensen sagde ...

Jeg ELSKER dette indlæg. ELSKER din dekadente hæklenål og ELSKER dine chokolade-nydende HausFrau-drømme med tilhørende boa-tøfler. Elsker-elsker-elsker!! Og deler drømmen :-)))

Tak for at gøre min tirsdag morgen lidt skønnere :-))

Tina Liel sagde ...

Tak for din søde kommenatr og det søde tilbud. Yngste har fundet to der har samme kamera og efter at have snakket med dem er det valgt. Åh tænk hvis vi kunne vrikke rundt i sådan nogen sko dagen lang he he. Næh ikke noget dekadent over hverdagen lige nu!!! Tror jeg vil klistre lidt fjer på grydeskeen ;-) Lækre gaver Hr. Ekelund kom hjem med! Knus

Malu sagde ...

Ååååå. Den drømmen har jeg også.
Men min virkelighet er nok som din:o)
Gleder meg til å se hva du hekler med din fjær pyntede heklekrok :o)

Ha en flott dag :o)

Rikke sagde ...

Christine - Jeg blev så glad for din reaktion. På den måde har vi gang i en god cirkel: Jeg gør din dag bedre, du gør min dag bedre!!

Tina - Lyder fantastisk med fjer på grydeskeen. Billedet af en grydeske med stænk af tomatsauce får mig til at smile!

Malu - Jeg regnede også med, at der ville være ligesindede derude. Hæklearbejdet skrider meget langsomt frem. Jeg forsøger at undgå en overbelastningsskade i mit håndled :-/ Men det skal nok blive færdigt. Det lover jeg højt og helligt.

Alle de bedste hilsner til jer alle
Rikke